Menu nowe

Barcelona: Sagrada Familia i Park Guell - zwiedzanie i ciekawostki, dzień 3

Sagrada Familia - zwiedzanie, ciekawostki
Park Guell - zwiedzanie, ciekawostki

Dwa dni w Barcelonie za nami, został nam już tylko jeden - w naszym wypadku nawet niepełny, bo wieczorem czekał nas już lot do Polski. Większość głównych atrakcji tego miasta za nami, ale zostały jeszcze dwa punkty obowiązkowe*, do których po prostu trzeba się udać.

Nie ulega wątpliwości, że dziś zabieram Was do Sagrady Familii oraz do Parku Guell. Wyjątkowo, tym razem nasz dzień pokrywał się z tym, co będziecie mogli za chwilę zobaczyć.

W pierwszej części stawiałam pytanie "Barcelona w 3 dni - czy wystarczy nam czasu" - dzisiaj kończąc serię wpisów z Barcelony możecie zobaczyć, że (tak jak mówiłam) - te 3 dni to naprawdę idealne optimum, które wystarczy na odwiedzenie wszystkich najbardziej popularnych miejsc stolicy Katalonii. Oczywiście, w mieście tym można spędzić dużo, dużo więcej czasu i dalej się nie nudzić, aczkolwiek "weekend" wystarczy by zaliczyć wszystkie tzw. must see bądź jak kto woli must visit, a nawet o niebo więcej!
*z przymrużeniem oka, jak zwykle :)

Zwiedzanie Barcelony - Sagrada Familia

Co warto zobaczyć będąc w Barcelonie - część III
Sagrada Familia i Park Guell - zwiedzanie i ciekawostki

Dla zapominalskich - część I, część II.

Myślę, że połączenie w jednym dniu zwiedzania Sagrady Familii oraz Parku Guell nie jest niczym zaskakującym, bo to chyba najrozsądniejszy pomysł. Oba te miejsca są oddalone od "centrum" Barcelony, gdzie kumuluje się większość jej atrakcji.

#1 Sagrada Familia - zwiedzanie i informacje praktyczne

Nazwa chyba mówi sama za siebie. Słyszał o niej zapewne każdy, a jeśli nie to z pewnością większość. Czy warto? Zdecydowanie TAK! Nie należę ani do osób, które muszą odwiedzić każdy większy kościół, ani do osób mocno wierzących. Nawet przyznaję bez bicia - przez chwilę pomyślałam "oj dobra, może nie idźmy". Na szczęście mi przeszło.

Bilety kupiliśmy przez internet (dzięki czemu ominęliśmy kolejki) i mogliśmy bez czekania wejść do środka. Koszt biletu: 15 EUR lub 22 EUR(+ audioguide) lub 24 EUR(+ guided tour) lub 29 EUR (+audioguide+ wejście na wieżę). My wybraliśmy opcję podstawową - najtańszą.

Wewnątrz jest naprawdę niesamowicie. Jak tylko po wejściu podniesiesz głowę, to z pewnością Twoja buzia niepostrzeżenie otworzy się z wrażenia. Światło wpada do środka przez kolorowe okna, co daje magiczny spektakl promieni słonecznych.

Barcelona - Sagrada FamiliaZwiedzanie Sagrada Familia

Sagrada Familia zwiedzanieSagrada Familia ciekawostki

Sagrada Familia - fakty i ciekawostki

Niektóre z nich znałam jeszcze przed wylotem do Barcelony, o niektórych zaś dowiedziałam się później. Starałam się wybrać te stosunkowo najciekawsze i najbardziej istotne:

Przewodnik po Barcelonie- uważana jest za główne dzieło A. Gaudiego;
- jej budowę pierwotnie zlecono komu innemu;
- w momencie kiedy architektem został właśnie Gaudi - całkowicie zmienił projekt;
- kolumny mają przypominać drzewa - na dole pień, a na górze dużo rozgałęzień;
- w całym projekcie praktycznie nie ma kątów prostych;
- Gaudi zmarł nie kończąc budowli; w roku jego śmierci (1926), bazylika była ukończona jedynie w ok. 15-25%;
- do dziś jej nie dokończono;
- w listopadzie 2015 roku - aktualny główny architekt ogłosił, że stan ukończenia budynku to 70%prace mają zostać sfinalizowane w 2026 roku, czyli dokładnie sto lat po śmierci Gaudiego;
- na Sagradzie znajdować się ma 18 wież - na cześć 12 apostołów, 4 ewangelistów, Matki Boskiej oraz najwyższa z nich dla Jezusa Chrystusa.

W 2005 roku fasada oraz krypta zostały wpisane na listę UNESCO.

Zwiedzanie Sagrada Familia

Zwiedzamy Sagrada Familia
Tutaj możecie zobaczyć kolumny, które przypominać mają drzewa: pień i rozgałęzienia u góry

To, że budowla nie została w dalszym ciągu dokończona zdecydowanie przeszkadza zewnętrznemu jej odbiorowi. Chcąc zrobić zdjęcie - musisz liczyć się z tym, że w kadrze z pewnością będziesz miał/miała kilka żurawi...

#2 Park Guell - dojazd, informacje praktyczne, ciekawostki

Zwiedzanie Park Guell

I znowu Gaudi... :). To właśnie on wykonał projekt Parku, na zlecenie swojego przyjaciela E. Guella. Co ciekawe, pierwotnie miało to być osiedle dla bogatych mieszkańców Barcelony, położone właśnie na Łysej Górze. W jego skład miało wchodzić dokładnie 60 działek. Projekt nigdy nie został dokończony - powstało zaledwie kilka budynków, a w jednym z nich mieszkał od roku 1906 sam architekt.

W 1922 teren został wykupiony przez władze miasta, które to przekształciły go właśnie w park miejski, otwierając miejsce dla mieszkańców. Od 1984 r. obiekt figuruje na światowej liście UNESCO.

Park Guell - dojazd, czyli jak się tam dostać?

Dojazd do Parku Guell
Do Parku można dostać się pieszo z Sagrady Familii (jest to około 2,5 km) bądź dojechać metrem (linia 3) i wysiąść na przystanku Vallcarca - czas dojścia około 15 min. W przypadku tej 2 opcji - czeka na Was taka sama niespodzianka jak przy Palau Nacional, czyli ruchome schody! Jako dowód po raz kolejny załączam zdjęcie. Tylko niewielki kawałek podejścia trzeba pokonać o własnych siłach. Wybierając ten sposób dojazdu - zwiedzanie zaczniecie z góry, gdzie można chwilę odpocząć podziwiając przy tym panoramę Barcelony.

Po raz pierwszy (poza dojazdem z lotniska pierwszego dnia) skorzystaliśmy z metra. I to tylko dlatego, że skoro już zapłaciliśmy za bilet T10, to wypadałoby go w końcu wykorzystać.

Wysiąść możecie też na stacji Lesseps, dojdziecie wtedy do wejścia głównego.

Zwiedzanie Barcelony - Park Guell
Tutaj możecie zobaczyć fragment podejścia, które trzeba pokonać o własnych siłach

Park Guell i jego dwie części

Samo wejście do Parku jest bezpłatne, zaś aby dostać się do pewnej, wydzielonej jego części należy uiścić opłatę 8 EUR. Znajdują się tam dzieła Gaudiego, m.in. Sala kolumnowa, taras z długą, wykładaną mozaiką ławką oraz dom samego architektaBilet polecam kupić przez internet, bo inaczej będziecie musieli liczyć się z możliwością kilkugodzinnego czekania (szczególnie w okresie wakacyjnym).

Część płatna to zdecydowanie ta część, której fotografie podbijają internety - bądź co bądź jest tam bajecznie. Mozaikowa ławka czy jaszczurka robią furorę wśród turystów.

Natomiast jeśli ktoś ma ochotę pospacerować po terenie Parku nic nie płacąc - myślę, że też będzie zadowolony. Mnie naprawdę urzekło to miejsce. W dodatku, przechadzając się pomiędzy kolumnami trafiliśmy na 'ulicznych grajków', którzy jeszcze bardziej umilili nam spacer - na końcu załączam filmik. Łapcie też standardowo kilka kadrów:

Park Guell informacje praktyczne
To chyba moje ulubione miejsce

Barcelona w 3 dni
Dom Gaudiego, aktualnie muzeum

Atrakcje Barcelony - Park Guell

Barcelona: zwiedzanie Sagrada Familia i Park Guell - podsumowanie

To był nasz ostatni dzień pobytu w Barcelonie. Jak widzicie - na deser zostawiliśmy sobie Sagradę Familię oraz Park Guell. Czasowo wyszło nam to całkiem nieźle, wieczorem musieliśmy być już na lotnisku.

Generalnie te trzy pełne dni, które spędziliśmy w stolicy Katalonii pozwoliły zobaczyć nam wszystkie najważniejsze zabytki tego miasta. Znalazł się też czas na zwyczajne szwendanie się uliczkami Starego Miasta i nie tylko.

Plan zwiedzania Barcelony

Dajcie znać jeśli planujecie wybrać się do Barcelony.

Polujecie na tanie bilety?

Ściskam,
Dyrdymała.

1. A ja ostatnio widziałam tanie bilety tylko niestety na styczeń :D

1. Trochę chłodniej, ale też nie jest źle! Zawsze cieplej niż w Polsce :)

2. Wow!!! Niezwykła podróż i piękne zdjęcia. Mam nadzieję, że też zawitamy w te magiczne i urocze miejsca :) Wspaniała przygoda :)

1. Te kilka dni spędzonych w Barcelonie zdecydowanie zaliczamy do bardzo udanych, ale i intensywnych :). To trzymam kciuki - na pewno się Wam uda.

3. Byłam blisko Barcelony, nawet mieliśmy w planach ją zobaczyć, ale ....Pireneje kusiły bardziej. ;) Kiedyś musimy to jednak nadrobić :)

1. Plany planami, ale miłość do gór zwyciężyła, co? ;) Mam nadzieję, że pewnego dnia uda Wam się zawitać i do Barcelony.

4. Niewyobrażalnie piękne miejsce i fotki! Muszę odwiedzić Barcelonę!

1. Dziękuję! Koniecznie, Barcelona to naprawdę świetne miasto na weekendowy wypad.

5. Do Barcelony mam kawałek, ale mnie jeszcze tam nie było, ale wstyd. Muszę w końcu zaplanować sobie tam pobyt. Oczywiście jak sytuacja się tam trochę uspokoi. :-)

1. Koniecznie - zdecydowanie warto zawitać do Barcelony!

6. Chciałas odpuścić Takie miejsce jak Sagrada Familia? Niedobra dziewczyna ;) Katedra ma być skończona chyba 100 lat po śmierci Gaudiego, nie tysiąc, prawda?

1. No niedobra, niedobra, ale na szczęście jak to kobieta - zmieniająca zdanie :).

Dzięki za czujne oko! Zaraz poprawię. Od razu się milej człowiekowi robi jak wie, że ktoś naprawdę przeczytał jego wypociny :).

7. Barcelona! Z jednej strony bardzo chciałabym się tam wybrać (zwłaszcza Park Guell z Twojego postu mnie kupuje), a z drugiej czytam sobie o tym, jak wielu turystów jest w tym mieście i jak bardzo mu to szkodzi i mam BARDZO mieszane uczucia. A co Ty o tym sądzisz?

1. Myślę, że w wielu miastach jest natłok turystów - przykładem może być chociażby Rzym. Wiadomo, że mieszkańcy pewnie odczuwają, a nawet z pewnością odczuwają to jako uciążliwe. Turystyka zawsze ma swoje jasne i ciemne strony.

Z drugiej strony nie widzę powodu, dla którego miałabym osobiście omijać jakiekolwiek miasto właśnie z tego powodu. Nie czuję, żebym moją wizytą robiła komukolwiek ani czemukolwiek krzywdę.

Tak czy owak - Barcelona z pewnością jest świetnym kierunkiem i gorąco polecam jej odwiedzenie :).

8. Barcelona jest na mojej liścia miast do zwiedzenia. Obecnie korzystam z pogody na Teneryfie, a ta tylko zachęca, aby poznać inne miejsca w tym kraju.

1. My na Teneryfie byliśmy w czerwcu ;), a co do Barcelony to bardzo polecam. Skoro już jest na Twojej liście do zwiedzenia - nie ma przeproś :)!

9. piękne zdjęcia . Kiedyś odwiedzę Barcelonę. Świetny pomysł, że podajesz pomysł na 3 dniową wycieczkę, bo człowiek jadąc do tak dużego i pięknego miasta nie wie od czego zacząć i chciałby najchętniej wszystko na raz

1. Dziękuję :)! Sama przed wyjazdem przeszukiwałam internety wzdłuż i wszerz, więc teraz cieszę się, że mogę dać coś od siebie. Mam nadzieję, że uda Ci się odwiedzić Barcelonę.

10. Uwielbiam Barcelone, a Twoj wpis uswiadomil mi, ze mam ochote do niej wrocic :) To miasto ma taka niesamowita energie, jest po prostu magiczne...

1. Cieszę się, że mogłaś wspomnieniami choć na chwilę przenieść się znowu do Barcelony. Skoro jest ochota, to nie ma co się zastanawiać - trzeba szukać tanich lotów :)!

11. Faktycznie da się zobaczyć wszystko co najważniejsze w 3 dni. Sam miałem okazję już tak Barcelonę zwiedzić. Ale po 3 dniach czułem tylko niedosyt...

1. Faktycznie, ten niedosyt czasem (ba, nawet często) towarzyszy tym krótkim wyjazdom. W przypadku Barcelony - wiadomo, że chcieliśmy zostać dłużej, ale z drugiej strony nie miałam jakiegoś odczucia, że to za mało. To były bardzo intensywne trzy dni i na szczęście udało nam się zobaczyć wszystko, co chcieliśmy.

12. Super weekend .. ale na pytanie postawione w tytule odpowiadam jako podróżujący bloger trudno jest stwierdzić żebjakiekolwiek miejsce da się zwiedzić w weekend, czasem to nawet tydzień nie wystarcza a czasami odkrywamy zakamarki całe życie.

1. Pewnie! Nawet nie raz pisałam, że w 3 dni na pewno nie zobaczymy wszystkiego i nie uda nam się poznać miasta od A do Z. Z drugiej strony - na dłuższe wypady często nie ma czasu, a ten weekend pozwolił nam zobaczyć wszystkie najważniejsze zabytki, a nawet sporo więcej, bo na szwędanie się ulicami Barcelony też znaleźliśmy czas. Myślę, że dwa dni to mogłoby być mało, zaś 3 są tym optimum.

13. Super, że zobaczyliście Sagrada Familia od środka! Faktycznie te wielkie okna z witrażami mają moc! I kolory <3 Katedrę dawno temu widziałam tylko z zewnątrz, ze względu na uczniowski wtedy budżet, ale i tak zrobiła na mnie ogromne wrażenie - te zdobienia, wow!
    No i Park Guell <3

1. Jako "specjalistce" od kolorów - wnętrze Sagrady z pewnością przypadłoby Ci Olu do gustu :). No tak, koszt biletu rzeczywiście do najtańszych nie należy, ale jak uda Ci się odwiedzić Barcelonę raz jeszcze - warto!