Menu nowe

wtorek, 7 listopada 2017

Co warto zobaczyć na Teneryfie, czyli moje TOP 3 atrakcje

Po ostatnim wpisie, który dotyczył informacji praktycznych na Teneryfie - wiecie już co nieco m.in. o samej wyspie, jej klimacie, głównych miejscach wartych zobaczenia czy o tym jak bardzo spontaniczny był ten wyjazd (jak to mawia koleżanka - taki "zaplanowany spontan"). Jeśli zaś jeszcze tego nie wiecie - macie zaległości, które koniecznie powinniście nadrobić :).

Długo zastanawiałam się jak podejść do tematu perełek Teneryfy. W końcu postanowiłam, że zrobię coś, czego jeszcze nie robiłam, czyli po prostu wybiorę moje ulubione 3 miejsca, bez których nie wyobrażam sobie wizyty na wyspie. Są to po prostu klasyki, czyli atrakcje Teneryfy, które zobaczyć musicie.

Teneryfa - TOP 3 atrakcje
Dyrdymała na innej planecie? :)

Przechodząc do sedna... Teneryfa - co warto zobaczyć?

Teneryfa atrakcje, czyli TOP 3 miejsca, które warto zobaczyć


#1 Park Teide


Generalnie kolejność jest przypadkowa, chociaż nie ukrywam, że nr 1 - naprawdę jest nr 1, więc niech będzie, że pół-przypadkowa. Gdy zaraz po powrocie z Teneryfy rozmawialiśmy ze znajomymi, którzy byli tam przed nami, które miejsce było dla nas tym naj - trochę się wahałam. Z perspektywy czasu - wiem, że dla mnie na pierwszym miejscu jest zdecydowanie piękny Park Narodowy Teide.  


Teneryfa atrakcje


Powiem tylko, że po wjechaniu na jego teren - z pewnością nie będziecie narzekać na brak cudownych, niebiańskich (dosłownie!) widoków. Raz za razem zatrzymywaliśmy się w zatoczkach, a zdjęciom nie było końca. To właśnie na terenie Parku wznosi się najwyższy szczyt Hiszpanii - wulkan Teide (3718 m n.p.m.). Szczegółowe informacje - ceny, wskazówki i mnóstwo zdjęć znajdziecie niebawem w oddzielnym wpisie**. Tutaj ograniczę się do dwóch zdjęć*. 

Pamiętajcie - będąc na Teneryfie - nie możecie ominąć tego miejsca. To totalny klasyk i zarazem (co już wiecie) moja atrakcja nr 1.

*no dobra, trzech, bo jedno otworzyło ten wpis
**edit: wpis gotowy - zapraszam: Teide informacje praktyczne, fakty i ciekawostki


Co warto zobaczyć na Teneryfie?
Tak, to białe to chmury!


#2 Loro Park


To miejsce zdecydowanie mnie zaskoczyło, bo spodziewałam się czegoś zupełnie innego. Nie wiem, może po prostu bardzo dużego ZOO? A to miejsce to zdecydowanie coś więcej. Koniecznie musicie odwiedzić Loro Park w trakcie swojego pobytu na Teneryfie, a i dla dzieci będzie to naprawdę świetna atrakcja. Poza spacerami i oglądaniem mnóstwa gatunków zwierząt - będziecie mogli zobaczyć profesjonalne pokazy m.in. papug czy orek. Ta atrakcja też zasługuje na osobny wpis. Teraz zdradzę tylko, że zgodnie stwierdziliśmy, że pokazem nr 1 jest pokaz delfinów.


Teneryfa atrakcje


#3 Kręta droga do miejscowości Masca


Mówiąc o tym, co warto zobaczyć na Teneryfie, a już na pewno mówiąc o moich TOP 3 - nie sposób nie wspomnieć o tym "miejscu".

Że zdjęcia nie oddają rzeczywistości wiadomo nie od dziś, jednak w tym przypadku ubolewam nad tym najbardziej. Żaden kadr nie pokazuje jak tam było pięknie (może to też kwestia fotografa, aczkolwiek przy innych miejscach tak tego nie odczuwam). 


Teneryfa co zobaczyć


Droga jest bardzo wąska - autokary czy większe busy jeden zakręt musiały pokonywać na kilka razy, więc jak ktoś ma chorobę lokomocyjną - radzę zaopatrzyć się w leki :). Ja o dziwo nie odczułam żadnych dolegliwości, ale myślę, że była to też kwestia tego, że jednorazowo pokonywaliśmy niewielkie odległości, bo co chwila krzyczałam "Stój, chcę tutaj zdjęcie", a zatoczek było naprawdę sporo. 

Dla mnie mało istotne było w danym momencie to, gdzie jedziemy, bo sam przejazd tą drogą i cudowne widoki były atrakcją samą w sobie. Tutaj zaproszę Was na małą fotorelację - tak jak wspominałam - dla osoby, która tam była może być ona nieco rozczarowująca.


Teneryfa - atrakcje wyspy

Teneryfa TOP 3

Co warto zwiedzić na Teneryfie

Top 3 atrakcje Teneryfa
Chmury dosłownie tańczyły nam nad głowami

Podsumowanie - atrakcje i zwiedzanie Teneryfy


Teneryfa mnie zachwyciła i na pewno zajmie w mojej pamięci wyjątkowe miejsce. Jak będziecie się zastanawiać czy rezerwować tydzień czy dwa - postawcie na to drugie. My byliśmy tydzień, auto mieliśmy tylko na część pobytu plus okolice hotelu zwiedzaliśmy pieszo, a jest jeszcze mnóstwo miejsc, które chciałabym zobaczyć, więc z chęcią wróciłabym na Teneryfę.

Te 3 atrakcje to oczywiście nie wszystko, co udało się nam zobaczyć, jednak miało być moje TOP 3, więc jest. O reszcie miejsc na Teneryfie, które warto odwiedzić - wspominałam we wpisie: Teneryfa - informacje praktyczne i zwiedzanie.


Kto był - niech koniecznie da znać jakie są jego TOP 3 atrakcje wyspy.


Ściskam, 
Dyrdymała.

16 komentarzy:

  1. Te wywijasy drogowe to coś dla mnie, choć obawiam się o samopoczucie, ale jak tam pięknie! No i kolorowe papugi z Loro Parku też chciałabym poznać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorowe papugi to zdecydowanie coś dla Ciebie! Niektóre nawet potrafiły liczyć :).

      Usuń
  2. Jak tam cudownie... Ehhh, narobiłaś smaka tym wpisem, a u nas tak zimno :( Skoro już jesteście zaprawieni to może następnym razem na północ, na Drogę Trolli? :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Hiszpanię, jestem tam conajmniej dwa razy w roku, ale joś na wyspy mnie nie ciągnie... Dziwna sprawa :) Aczkolwiek nie mówię NIE i zapewne kiedyś tam w końcu pojadę :) Pozdrawiam
    www.kobiecaintuicja.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dziwna, dziwna :). Tak czy owak - na przyszłość - Teneryfę bardzo polecam!

      Usuń
  4. Wiele osób poleca mi Teneryfę :) Może kiedyś uda nam się tam wybrać :) Bardzo fajna relacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie dziwię, bo Teneryfa naprawdę jest godna polecenia! Trzymam kciuki, żeby się udało :).

      Usuń
  5. Ale tam pięknie! To jeszcze nie odkryte przede mnie kierunki, ale bardzo mi się marzą. To natura mnie najbardziej zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenia są po to aby je spełniać, więc wszystko przed Tobą! :) Jeśli natura - to myślę, że Park Teide, droga do Masca i np. klify Los Gigantes przypadłyby Ci do gustu. Zresztą, co ja tu będę pisać... sama kiedyś ocenisz ! :)

      Usuń
  6. Tak Teide i Masca to również moje must see na Teneryfie :-)
    Natomiast o Loro Park słyszałam sporo złego o zwierzętach w nim będących, więc pewnie bym się nie zdecydowała....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że takie miejsca zawsze wzbudzają kontrowersje, bo mimo wszystko parki zoologiczne to nie jest naturalne środowisko zwierząt. Będąc tam miałam jednak wrażenie, że nie są one nieszczęśliwe, a wręcz zżyte z opiekunami. Jednak to tylko wrażenie, a rzeczywistość może być zupełnie inna.

      W przypadku dwóch pozostałych, opisanych przeze mnie w tym wpisie miejsc - będę wszystkich namawiać, żeby się tam udali, natomiast jeśli chodzi o Loro Park to już pozostawiam indywidualnym odczuciom.

      Usuń
    2. O- to pozytywna informacja! Może już teraz jest pod tym względem lepiej? Bo przecież w zoo/parku też można stworzyć zwierzakom dobre warunki.

      Usuń
  7. Piękna wyspa. Niesamowita ta kręta droga i widoki również.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, teraz każdemu polecam wypad na Teneryfę :). Widoki w trakcie jazdy tą drogą rewelacyjne, ale jeśli ktoś ma chorobę lokomocyjną to może być różnie.

      Usuń