Menu nowe

czwartek, 16 czerwca 2022

Wodospad Millomeris Cypr - szlak pieszy

Wodospad Millomeris (Cypr) był przeze mnie już wspomniany przy okazji wpisu o naszym drugim dniu zwiedzania wyspy. Postanowiłam jednak naskrobać na jego temat osobno. Kto przeczytał wcześniejsze wpisy - wie, że ten drobny trekking nie był zaplanowany, bo myśleliśmy, że parkujemy jakieś 5 minut drogi od wodospadu, a tu psikus, bo kawałek do przejścia mieliśmy. Koniec gadania (no dobra, tylko wstępu) - zabieram Was ze mną na szlak pieszy w kierunku wodospadu Millomeris (Myllomeris). W 2022 roku byliśmy pod wodospadem ponownie, tym razem parkując zaraz pod samą atrakcją, więc dodałam na końcu akapit "Wodospad Millomeris - jak dojechać?". Zapraszam!

Wodospad Millomeris - szlak pieszy

Wodospad Millomeris Cypr - szlak pieszy


Początek trasy do wodospadu Millomeris (startujemy z miejscowości Platres) wiedzie ostro w dół, aż do momentu, w którym ujrzycie mostek. Tutaj mieliśmy małą zagwozdkę, bo szlak jest totalnie nieoznakowany - nie wiedzieliśmy czy iść w prawo czy może jednak w lewo. Pomijając fakt, że byłam przekonana, iż wodospad wyłoni się za max. 5 minut drogi... 

Szlak do wodospadu Millomeris

Wysłałam C. na zwiady, ale żadnego wodospadu nie znalazł. Tu wskazówka dla Was: za mostkiem skręca się w prawo. Droga przez jakiś czas biegnie wzdłuż rzeki, dopiero potem odbija w lewo pod górę. A jak już wejdziecie, to zaraz trzeba schodzić w dół (co ja się przy tym ogadałam... ). 

szlak Millomeris, Cypr
Widoki "z góry"

Po zejściu dochodzimy do parkingu, o którym wspominałam na początku - to ten, do którego pierwotnie mieliśmy dojechać. Od razu powiedziałam C., że ja nie wracam i poczekam tutaj aż po mnie przyjedzie, ale GPS coś krzaczył, nie widząc tego miejsca, więc oczywiście wróciliśmy razem. Była tam też budka z lodami (na upał idealne) czy napojami. Stąd do wodospadu macie już rzut beretem - kawałek trzeba zejść w dół, kolejny (tym razem dłuższy) mostek i jesteście u celu. A jak się prezentuje wodospad Millomeris - zobaczcie sami:


Millomeris Cypr
Wodospad Millomeris Cypr - szlak pieszy
Wodospad Millomeris szlak
Wodospad Millomeris - jak dojechać


Wodospad Millomeris Cypr - szlak pieszy

Podsumowanie

Zdecydowanie cieszę się, że zaczęliśmy 
(przypadkiem, bo przypadkiem, ale jednak!) wędrówkę już w miejscowości Platres. Początek szlaku do wodospadu Millomeris znajduje się po prawej stronie, kawałek drogi za kościołem (poniżej wizualizacja). Oczywiście, tak jak wspominałam - możecie też dojechać praktycznie pod sam wodospad. Tego rozwiązania jednak nie polecam, bo trasa naprawdę jest przyjemna.


Millomeris - mapa szlaku


Poznacie być może troszkę inny Cypr, ten bardziej zielony. Spacer może zająć maksymalnie  30 minut w jedną stronę. Góry, rzeka, zieleń, czego chcieć więcej :) ?

Wodospad Millomeris Cypr - jak dojechać?


Tak jak wspominałam na początku, w 2022 roku odwiedziliśmy Cypr ponownie, tym razem decydując, że do wodospadu Millomeris chcemy podjechać autem. I tu zaczynają się schody. Google, a i owszem - widzi parking, ale nijak nie chce do niego poprowadzić. Jedyną opcją jest ręczne postawienie pinezki na drodze B8, w miejscu, gdzie z głównej drogi należy zjechać, aby dotrzeć do parkingu. Potem musicie patrząc w telefon samodzielnie nawigować kierowcę.

Oba punkty oznaczyłam dla Was poniżej :).


Wodospad Millomeris - jak dojechać
źródło: google.com



Lubicie odkrywać takie mniej znane miejsca?

Jeśli planujecie być w okolicy, zajrzyjcie do wpisów, w których mówię o głównych atrakcjach tej strony Cypru: - część 1   - część 2




6 komentarzy:

  1. Cześć! Dziękuję za ten wpis mega ułatwił nam dojście do wodospadu. 🙈🤣 Pozdrawiam! 🌞😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, bardzo się cieszę :). Jak wrażenia z wodospadu Millomeris?

      Usuń
  2. Piękny wodospad. Latem, w upalne dni można schłodzić się w wodzie. Na miejscu mały i ciasny parking, ale warto pokonać trudności by tam być.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne widoki. Myślę, że koniecznie trzeba się tam wybrać będąc na Cyprze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile zajmuje dojście z parkingu pod wodospad?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po niecałych dwóch latach od pobytu już tak dobrze nie pamiętam, ale to na pewno krótki spacer. Jeśli dobrze kojarzę to 5-10 min max.

      Usuń